W tym roku szkolnym rozpoczynamy w naszej szkole realizację innowacji
„Przyroda z elementami języka angielskiego dla kl. IV”
Skierowana jest ona do uczniów wszystkich klas IV i realizowana będzie w ramach dodatkowej godziny przyrody (1h/tydzień) oraz na zajęciach wynikających z ramowego planu nauczania na przedmiocie przyroda- czyli łącznie każda klażdy uczeń klasy IV będzie uczestniczył w 3 lekcjach w tygodniu.
Innowacja ma na celu szerzenie idei zintegrowanego rozwijania wiedzy i umiejętności przedmiotowo- językowych, z krytycznym wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Brzmi
groźnie :-) ale będziemy pracować
metodą projektu, odwróconej klasy, nauczania opartego na grach
- czyli
dużo zabawy, a to wszystko z
elementami
języka angielskiego (i
w języku angielskim- ale to w II półroczu) oraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Innowacja
ma także
zachęcać
i motywować uczniów do
podejmowania
inicjatyw
i trudu samodoskonalenia.
Więcej informacji na temat innowacji:
Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- wykorzystanie i integrowanie wiedzy z przyrody i języka angielskiego oraz krytycznego wykorzystania nowoczesnych technologii
- zapoznanie uczniów z różnymi metodami integracji wiedzy i jej rozszerzania
- wdrożenie pracy metodą projektu, w tym międzynarodowego, z wykorzystaniem platform edukacyjnych i nowoczesnych technologii
-praca metodą projektu, nauczania opartego na grach oraz tzw. odwróconej klasy
-systematyczna publikacja wypracowanych narzędzi na zasadzie ogólnej dostępności w celu rozpowszechniania rezultatów i dzielenia się dobrymi praktykami
Cele zajęć
Wszechstronny rozwój ucznia poprzez integrowanie wiedzy z zakresu języka obcego i przyrody zgodnie z założeniami metody Content and Language Integrated Learning, rozwijanie kompetencji z zakresu sprawności językowych i informatycznych, zgodnie z rekomendacją Parlamentu Europejskiego, krytyczne wykorzystanie technologii informacyjo-komunikacyjnych i rozwój kompetencji uczenia się i społecznych.
- zachęcanie do łączenia wiedzy i umiejętności z wielu dziedzin w celu twórczego rozwiązywania problemu, do komunikacji w języku obcym, dzielenia się wiedzą i pomysłami, inicjatywności i kreatywności
- kształtowanie u uczniów dociekliwości poznawczej, umiejętności współpracy w grupie, tolerancji i otwartości, inicjatywności
- przygotowanie uczniów do kolejnych etapów edukacyjnych, do bezpiecznego wykorzystania technologii
- poprawa wiedzy w zakresie zjawisk przyrodniczych, przystosowania zwierząt do życia w różnych warunkach, budowy i funkcji zmysłów, genezy zjawisk pogodowych, rozumienia związku działań człowieka ze stanem środowiska, zdrowiem
- swobodne posługiwanie się słownictwem związanym z zagadnieniem projektowym, odnajdywania informacji szczegółowych w tekście w języku angielskim, wykorzystanie podanych informacji .
Zadania ucznia
Aktywny udział w zajęciach i w pracach projektowych, samodzielna praca, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, w tym międzynarodowej, podejmowanie inicjatyw, praca metodą projektu, opanowanie pojęć i metod wprowadzonych w czasie zajęć i wykorzystywanie ich przy rozwiązywaniu różnego typu zadań, kreowanie i rozwiązywanie zadań interaktywnych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, bezpłatnych aplikacji, wykorzystanie poznanego słownictwa, treści i programów w pracach projektowych, praca na platformach edukacyjnych, udział w ewaluacji zajęć
Ewaluacja
Podczas zajęć uczniowie na bieżąco otrzymywać będą informację zwrotną dotyczącą swoich postępów, ale również postawy i aktywności w celu budowania pozytywnego nastawienia do języka obcego, nauk przyrodniczych oraz korzystania z nowoczesnych technologii a także, co szczególnie istotne, pozytywnej samooceny.
Dodatkowo uczniowie na zasadzie dobrowolności będą wybierali dodatkowe zadanie językowe na sprawdzianie wiadomości z danego działu.
Uczniowie, którzy podejmą się rozwiązania zadania językowego, mogą uzyskać dodatkowe punkty na sprawdzianie, mające wpływ na ocenę. W przypadku, gdy uczeń nie podejmie się rozwiązania zadania dodatkowego, nie obniża to jego oceny.
Zaplanowano również wzajemną ocenę nastolatków, w celu nauki prawidłowej komunikacji w grupie.