wtorek, 9 stycznia 2024

Chrońmy klimat metropolii

Z zajęć o błękitno-zielonej infrastrukturze odbywających się w ramach projektu KLIMAT na 5! już wiecie, że do produkcji 1 laptopa zużywa się wodę, która wypełniłaby 100 wanien,  skąd biorą się gwałtowne zjawiska pogodowe, takie przed którymi ostrzegają nas sms-y oraz jak oszczędzać wodę i  zatrzymać ją w mieście na dobre.

Dbając o środowisko dbamy o siebie, ale aby to było skuteczne -musimy działać wspólnie.

Budynek naszej szkoły szkoły jest oparty na ekologicznych rozwiązaniach. Kilka lat temu przeszedł termomodernizację, wymieniono okna.

Od wielu lat w całej szkole segregujemy śmieci, organizujemy kiermasze, na których stare zabawki znajdują nowych właścicieli

W okolicy naszej „szkolnej łąki” przy boisku postawiliśmy własnoręcznie przygotowane domy dla dzikich zapylaczy, 

Dbamy też o zwierzęta organizując zbiórkę na schronisko

Dbamy  o klimat edukując w zakresie diety przyjaznej klimatowi, ekologicznego transportu oraz bioróżnorodności.


Czy zatem nasza szkoła jest eko?

 Czy wystarczająco dbamy o naszą planetę? 

A może możemy zrobić więcej?


Ten temat zgłębiają właśnie uczniowie z Samorządu Szkolnego.

Zainspirowani tematem przeszli do fazy działaniai i postanowili przyjrzeć się szkole "z bliska"

Zaproponowaliśmy rodzaj debaty całej społeczności szkolnej, .na temat tego, jakie lokalne działania mogą zmniejszyć nasz ślad wodny.

Każdy mógł wypowiedzieć się w ankiecie/sondażu z przygotowanymi przez uczniów pytaniami-uczniowie, nauczyciele, rodzice

Udział w ankiecie nie tylko pozwolił nam zadecydować co zmienić w szkole, aby zadbać realnie o klimat, ale również  zainspirował wszystkich ankietowanych  do zmian w swoim najbliższym otoczeniu.

Po podsumowaniu i dyskusji wyników podczas spotkania Samorządu przedstawiciele  udadzą się do Pani Dyrektor, gdzie zaproponować najciekawsze rozwiązania, które pomogą wprowadzic zmiany i  Ekorutyny.

Chcemy aby nasi uczniowie na co dzień czuli, że robią, co mogą, aby zmieniać świat na lepszy.