Z zajęć o błękitno-zielonej infrastrukturze odbywających się w ramach projektu KLIMAT na 5! już wiecie, że do produkcji 1 laptopa zużywa się wodę, która wypełniłaby 100 wanien, skąd biorą się gwałtowne zjawiska pogodowe, takie przed którymi ostrzegają nas sms-y oraz jak oszczędzać wodę i zatrzymać ją w mieście na dobre.
Dbając o środowisko dbamy o siebie, ale aby to było skuteczne -musimy działać wspólnie.
Budynek naszej szkoły szkoły jest oparty na ekologicznych rozwiązaniach. Kilka lat temu przeszedł termomodernizację, wymieniono okna.
Od wielu lat w całej szkole segregujemy śmieci, organizujemy kiermasze, na których stare zabawki znajdują nowych właścicieli
W okolicy naszej „szkolnej łąki” przy boisku postawiliśmy własnoręcznie przygotowane domy dla dzikich zapylaczy,
Dbamy też o zwierzęta organizując zbiórkę na schronisko
Dbamy o klimat edukując w zakresie diety przyjaznej klimatowi, ekologicznego transportu oraz bioróżnorodności.
Czy zatem nasza szkoła jest eko?
Czy wystarczająco dbamy o naszą planetę?
A może możemy zrobić więcej?
Ten temat zgłębiają właśnie uczniowie z Samorządu Szkolnego.
Zainspirowani tematem przeszli do fazy działaniai i postanowili przyjrzeć się szkole "z bliska"
Zaproponowaliśmy rodzaj debaty całej społeczności szkolnej, .na temat tego, jakie lokalne działania mogą zmniejszyć nasz ślad wodny.
Każdy mógł wypowiedzieć się w ankiecie/sondażu z przygotowanymi przez uczniów pytaniami-uczniowie, nauczyciele, rodzice
Udział w ankiecie nie tylko pozwolił nam zadecydować co zmienić w szkole, aby zadbać realnie o klimat, ale również zainspirował wszystkich ankietowanych do zmian w swoim najbliższym otoczeniu.
Po podsumowaniu i dyskusji wyników podczas spotkania Samorządu przedstawiciele udadzą się do Pani Dyrektor, gdzie zaproponować najciekawsze rozwiązania, które pomogą wprowadzic zmiany i Ekorutyny.
Chcemy aby nasi uczniowie na co dzień czuli, że robią, co mogą, aby zmieniać świat na lepszy.